4

Tai, kad daržoves valgyti sveika, žinome visi. Šiuo metu mokslininkai tiria tam tikrų daržovių poveikį žmogaus sveikatai. Tyrimų rezultatai stulbina. Sužinokite, kodėl sveika valgyti brokolius, briuselio kopūstus ir pomidorus.

Brokoliai ir briuselio kopūstai

Amerikiečių mokslininkai teigia, kad brokoliai ir briuselio kopūstai mažina tikimybę atsirasti vėžiniams navikams.

Origono valstybinio universiteto (JAV) mokslininkai nustatė, kad brokoliai ir briuselio kopūstai turi stiprų priešvėžinį cheminį komponentą, vadinamą sulforafanu. Jis skatina fermentų, šalinančių iš organizmo toksinus, gamybą. Kuo jaunesni brokoliai ir briuselio kopūstai, tuo juose daugiau sulforafano. Amerikiečių mokslininkai mano, kad šios daržovės dėl juose esančio sulforafano veikimo sėkmingai gali būti naudojamos kaip profilaktinė priemonė, užkertanti kelią skrandžio ir prostatos vėžio atsiradimui.

Pomidorai

Priešvėžinėmis savybėmis pasižymi ir taip visų mėgstami pomidorai. Priešvėžinėmis savybėmis pasižymi ir likopenas, kurio gausu pomidoruose. Likopenas - tai pigmentas, suteikiantis pomidorams ryškiai raudoną spalvą. Jis mažina širdies ir kraujagyslių ligų, kai kurių vėžio rūšių atsiradimo riziką. Likopenas, kaip ir betakarotinas, yra stiprus natūralus antioksidantas - vitamino A pirmtakas, tačiau du kartus veiksmingesnis už betakarotiną. Jis neutralizuoja žalingą laisvųjų radikalų poveikį organizmui ir gali užkirsti kelią žarnyno, stemplės, skrandžio, plaučių vėžio susidarymui. Likopeną organizmas geriausiai pasisavina iš termiškai apdorotų produktų. Todėl drąsiai pomidorus galima naudoti padažams ir sriuboms, nesibaiminant, kad jie praras savo naudingąsias savybes.

Daržovės, kuriose gausu vitamino E

Mokslininkai įrodė, kad vitaminas E taip pat svarbus antioksidantas, saugantis organizmą nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio, slopinantis daugelio kenksmingų medžiagų, sukeliančių riziką susirgti vėžiu, poveikį. Vitaminas E stiprina organizmo imunitetą ir apsaugo nuo kenksmingų ultravioletinių spindulių. Todėl be brokolių, briuselio kopūstų ir pomidorų taip pat nereikėtų pamiršti papajų, raudonųjų greipfruktų, mangų, žaliųjų salotų, riešutų ir alyvų aliejaus, kuriuose gausu vitamino E.

 

Mokslasplius ir Įveikligą.lt informacija

 

Skaitykite daugiau straipsnių apie maistą

 

 

Rašyti komentarą


Security code  

Komentara  

#4 loreta 2009-02-10
As galvoju, kad reikia pasikliauti ir savo intuicija. Ko nori,reiskia reikia. Po tokiu ligu kaipvezys reikia valgyti ir gerti visko po truputi. Bent jau as taip darau. O gydytojai... nezinau... dar tiek daug neaiskiu dalyku apie ta vezi, kad dar neaisku kas ir kada galutinai pasakis, koks gydymas tinkamas, koks ne.
Quote
#3 Kristina 2009-02-10
Po susirgimo , daug skaitau.Labai sunku atsirinkti, kiekvienas knygos ar straipsnio autorius skirtingai aiškina apie išgijimo galimybes. Pvz. vieni gerti sultis kiti- ne, greipfrutų negalima ir t.t. Tad ,kaip sau prisitaikyti. Gydytojai nepataria.
Quote
#2 ugnius 2009-02-08
mesk rukyti ir gerti, sansai padides :)
Quote
#1 Mantas 2009-02-06
Man dabar yra 21-eri metai, rukyt ir gert pradejau 13 ar tai 14kos. Kartais sustodavau rukyti keliem menesiam, bet siaip daug rukydavau. Gert pradejau daug nuo 16-kos ir taip iki siol. Bet valgau daug darzoviu ir ypac pomidoru, daznai gaminuosi makaronus su visokiom pomidoru tyrelem. Kokie mano sansai?
Quote
2019 m. lapkričio 13 d., Trečiadienis