0

Putpelių kiaušiniai didina organizmo atsparumą radiacijai ir padeda iš jo pašalinti radionuklidus. Ne veltui gydytojai jų rekomenduoja valgyti žmonėms, paveiktiems radiacijos, arba tiems, kurie gyvena didesnio užterštumo vietose, ypač tai pasakytina apie didmiesčių gyventojus, - rašo žurnalas „Lietuvos sveikata“.

 

quail_eggs_small.jpgDaugiau vitaminų

Putpelių kiaušiniai - puikus biologiškai aktyvus papildas. Nepaisant to, kad šie kiaušiniai yra maži (vienas sveria 10-12 g), vitaminų ir kitų naudingųjų medžiagų juose daugiau nei vištos kiaušiniuose: vitamino A putpelių kiaušiniuose daugiau 2,5 karto, B1 - 2,8, B2 - 2,2 karto. Vitaminas D putpelių kiaušiniuose yra aktyvios formos, todėl jie gali būti vartojami rachito profilaktikai.

Daugiau mikroelementų

Putpelių kiaušiniuose fosforo, kalio ir geležies yra 5 kartus daugiau nei vištų kiaušiniuose. Fosforas naudingas protinei raidai. Todėl Japonijoje moksleiviai pietums turi suvalgyti po du putpelių kiaušinius. Šiame dietiniame produkte yra vario, kobalto bei aminorūgščių. Viena dažniausių – tirozinas – atsakinga už odos būklę, todėl putpelių kiaušiniai naudojami ir kosmetikos pramonėje. Kadangi šiuose kiaušiniuose gausu lecitino, valgomi žali jie mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Sudėtyje esančio fosforo dėka kiaušinukai – puikus potencijos stimuliatorius.

Nesukelia alergijos

Skirtingai nei vištų, putpelių kiaušiniai nesukelia alergijos nei vaikams, nei suaugusiems. Priešingai, juose esantis baltymas ovomukoidas slopina alergines reakcijas, todėl putpelių kiaušinių pagrindu gaminami vaistai, alergijoms gydyti.

Lukštai irgi naudingi

Trapus putpelių kiaušinių lukštas yra lengvai pasisavinamo kalcio ir dar 26 elementų šaltinis. Ypač naudingi yra kreminis ir molibdenas – šių elementų mūsų kasdienėje mityboje yra labai mažai, o jie būtini biocheminėms organizmo reakcijoms. Todėl medikai rekomenduoja neišmesti putpelių kiaušinių lukštų, o juos susmulkinti ir dėti į gaminamą maistą.


Žurnalo „Lietuvos sveikata“ priedo Sveika šeima informacija

 

Skaitykite daugiau:


Maitinkitės sveikai

 

Rašyti komentarą


Security code  

2018 m. balandžio 23 d., Pirmadienis