1

spalvosSpalvoms dažnai neteikiame ypatingos reikšmės, tačiau šios srities specialistai, tyrinėjantys spalvų poveikį žmogaus organizmui ir psichologai tvirtina, kad spalvos ne tik turi įtakos savijautai, keičia elgesį, bet ir veikia sveikatą.

Spalvų poveikis

Šviesa mus veikia ir per odą, ir per akis, o su tam tikra spalva galima pakeisti visas organizmo funkcijas. Todėl svarbu ir kokių spalvų drabužiais vilkime, ir kokių atspalvių interjere praleidžiame daugiausia laiko. Pavyzdžiui, jei ilgą laiką būname ryškiai raudoname kambaryje, mus gali kamuoti nervinė įtampa, galime pasidaryti dirglūs. Poilsio kambarys turėtų būti neryškus, pastelinių atspalvių. Gerai ramina švelniai žydra ar žalsva. Svetainę reikėtų dažyti atsižvelgiant į tai, kokio poveikio siekiama. Pavyzdžiui, rusva plytų spalva suteikia stabilumo. O ar kada pagalvojote, kodėl mėgstame būti gamtoje? Atsakymas paprastas - gamtoje daug žalios spalvos, kuri suteikia pusiausvyros.

Kaip rengsimės šiandien?

Svarbu ne tik kokioje aplinkoje būname, bet ir kokių spalvų drabužius vilkime. Pavyzdžiui, daugelio pamėgta juoda spalva turi ypač daug poveikių, dažnai negatyvių. Nuolatos juodai vilkintis žmogus gali išsiskirti agresyviu charakteriu, jam gali trūkti energijos. Juoda spalva taip pat apsaugo nuo aplinkinių žmonių dėmesio. Juodus drabužius išsirinkęs žmogus dažnai nori atsiriboti nuo aplinkinių. Vilkėdami vien juodai rizikuojame sudaryti niūraus žmogaus įspūdį, tačiau jei prie juodų drabužių priderinsime ryškų aksesuarą, atrodysime labai šarmingai ir patrauksime kitų dėmesį. Ypač rekomenduojama puoštis blizgiais aksesuarais, kurie apsaugo nuo neigiamos aplinkos poveikio, pavydo.

Žinant kaip stipriai spalvos mus veikia, galime sąmoningai apsivilkti vienos ar kitos spalvos drabužį. Pavyzdžiui, jei visą dieną norime būti energingi, turėtume rinktis ryškios raudonos ar oranžinės spalvų drabužius, suderintus su baltais. Balta spalva deriniuose su kitomis spalvomis labai sustiprina jų poveikį. Norint atsipalaiduoti tiks melsvi drabužiai. Tiesa, svarbu prisiminti, kad jei kurios nors spalvos būna per daug, ji veikia negatyviai. Tiesiog reikėtų sekti savo nuotaikas, būsenas ir spalvas rinktis pagal tai, ko mums kada trūksta.

Gilios relaksacijos metodas

Stipriau spalva veikia tada, kai bandome ją įsivaizduoti, susikoncenravę pamatome ją vidiniu matymu. Todėl labai efektyvus yra gilios relaksacijos metodas. Šio metodo kūrėjas – pasaulyje žinomas psichotreningų specialistas Hose Silva.

Šį metodą psichologė Laima Monginaitė patobulino įvesdama kryptingą spalvų vizualizaciją ir simboliką. Specialistė įrašė kompaktinę plokštelę su trimis programomis, kurios leidžia savarankiškai išspręsti ilgalaikio streso iššauktas problemas. Šio metodo galima išmokti vieno užsiėmimo metu, vėliau mokomasi savarankiškai klausant kompaktinę plokštelę. Žmogus, išmokęs gilios relaksacijos, vėliau atsipalaidavimo pratimus gali daryti bet kur – net darbo vietoje. Ir tai užrunka vos kelias minutes. Net nesimokęs gilios relaksacijos metodo, kiekvienas, pabandęs įsivaizduoti, jog guli prie žydros jūros ir aiškiai pamatęs žydrą ar giliai mėlyną spalvas jau atsipalaiduoja.

Atliekant gilios relaksacijos meditaciją, sužadinami dešiniojo pusrutulio centrai: vaizdinis ir kūrybinis mąstymas, intuicija. Sistemingas atsipalaidavimas girdint meditacinę muziką bei savęs matymas prie žydros jūros ar žalumos prisodrintoje negyvenamoje saloje, jaučiant kaip vėjas švelniai kedena plaukus, o saulė auksiniais spinduliais šildo kūną, teigiamai paveiks kiekvieną. Atliekant tokią relaksaciją atsistato organizmo fiziologinės funkcijos, darbingumas, kadangi apie 20 minučių atsipalaidavimo tolygu 3 valandoms geros kokybės miego.

Pastebėta, kad atliekant relaksaciją gerėja dėmesio koncentracija, atmintis, formuojasi pozityvus mąstymas, neutralizuojama įtampa, dirglumas, neigiami išgyvenimai, stresai, kurie šiais laikais būdingi daugeliui, taip pat gerėja gijimo procesai, sugrįžta pusiausvyra, išsisprendžia bendravimo problemos, auga pasitikėjimas savimi, buvimas šiame pasaulyje prisipildo gyvenimo džiaugsmo. Jau po vieno gilios relaksacijos užsiėmimo jautiesi kaip ką tik grįžęs iš atostogų prie jūros, todėl šis atsipalaidavimo būdas ypač tinka darboholikams.

Gydo įvairias ligas

Senovės kinų medicinoje jau seniai taikomas netradicinis gydymas bioaktyvius taškus stimuliuojant spalvomis. Ši terapija atstato sutrikusias organizmo funkcijas, koreguoja psichines būsenas. Nukreipus šviesos srautą į tam tikrą bioaktyvų tašką, akimirksniu yra veikiamos organizmo ir psichikos funkcijos. Negaluojantis organas greitai gauna trūkstamos energijos. Poveikis matomas ir visoje energetinių kanalų sistemoje. Kai viena vieta pamaitinama energija, natūraliai jos gauna ir kitos. Taigi šiuo būdu galima gydyti įvairiausias ligas.

 

Įveikligą.lt informacija

 

Skaityti daugiau:

Terapijos

 

Rašyti komentarą


Security code  

Komentara  

#1 julija 2014-10-01
sveiki! perskaiciau straipsni,kur rasoma,kad vienas izymus zmogus isgyde diabeta spalvu terapijos pagalba.ar tai imanoma?mano vaikas serga 1tipo diabetu,tad domina visi gydymo budai.
Quote
2018 m. balandžio 23 d., Pirmadienis