2

Norime jums papasakoti apie kelias terapijas, kurios padės „kūrybiškai“ atsikratyti ligos metu susikaupusiomis emocijomis. Kiekviena iš šių terapijų turi fizinę ir psichologinę naudą. Nors nei viena iš paminėtų terapijų neišgydys ligos, tačiau palengvins vėžio gydymo šalutinius reiškinius, pakels nuotaiką ir padės greičiau pasveikti.

Meno terapija – atskleis jūsų skausmą ir baimes

Privalumai: Pasak psichologijos studijos „Menas būti“ vadovės Alicijos Eiliakas, meno terapija – tai vienas iš psichoterapijos metodų, padedančių žmogui „gydyti jo sielą“ bei pažinti save. Meno terapija gali padėti ligoniams išreikšti jausmus ir baimes, gali padėti pamatyti „nematomus“ dalykus. Šį metodą galima laikyti atsakymu į klausimus, kaip „būti“ ligoje, kaip surasti sveikatos kelią, kaip pamatyti ligos prasmę, pagaliau - surasti resursus, padedančius pasveikti. Ypač sunkiems ligoniams, meno terapija gali padėti priimti ligą ir pamatyti galimybę gyventi su ja. Piešimas, lipdymas, muzikinės improvizacijos padeda „juodas“ mintis pakeisti šviesesnėmis. „Svarbiausia tai, kad ši terapija padeda išreikšti tai, ko mes negalime išreikšti žodžiais. Ir ne tik todėl, kad to nemokame, bet ir todėl, kad dažnai nesuvokiame, kas mumyse vyksta“, - sako A. Eiliakas. Ši terapija tinka ir vaikams, ir suaugusiems.

Jei nėra šalia specialisto, kaip naudotis šia terapija?

pexels photo 24407 mediumAtsitinka taip, kad nuvykti pas gerą specialistą, kuris padėtų jums teisingai taikyti meno terapiją, nėra galimybių. Todėl pabandykite šią terapiją naudoti savarankiškai:

  • Pasirinkite simptomą ar jausmą, kurį jaučiate ir jį trumpai aprašykite – kaip jaučiatės fiziškai ir emociškai. Būkite kūrybingi – pasirinkite jums labiausiai patinkantį stilių (realistinį ar simbolinį).
  • Aprašę tai, ką jaučiate, pasirinkite Jums patraukliausias priemones – dažus, pieštukus, kreideles, kompiuterį, kad būtų galima vizualiai išreikšti tai, ką jaučiate ir ką jau užrašėte.
  • Forma išreiškite simptomą ar jausmą, kurį užrašėte. Jį nuspalvinkite spalvomis, kurios, jūsų manymu, geriausiai atspindi jūsų nuotaiką.
  • Fonui pasirinkite tokią spalvą, kuria išreiškite tai, kaip jūsų aprašytas simptomas ar jausmas jus veikia.
  • Dabar apžiūrėkite savo darbą, pagalvokite, ką jis Jums primena. Ar pavyko atsikratyti viena neigiama emocija ir ar pavyko ją įkalinti piešinyje?
  • Taip bandykite išreikšti visus patiriamus nemalonius jausmus.

 

Muzikos terapija – padės pamiršti blogas emocijas

pexels photo musicPrivalumai: Muzikos terapija skatina gijimą, mažina skausmą, gali sumažinti pykinimą ir vėmimą, kurį sukelia chemoterapinis vėžio gydymas. Ką daryti, jei nėra šalia specialisto? Įsirašykite Jums malonius jausmus keliančios muzikos kūrinių. Nesvarbu, ar tai dainos, ar instrumentinė muzika, svarbu, kad ji Jums patiktų ir padėtų kovos su vėžiu kelyje. Jeigu manote, kad turite pakankamai jėgų sudalyvauti tikro garso koncerte - pirmyn! Tyrimai rodo, kad gyva muzika gerina nuotaiką ir mažina nerimą.

Skaitykite daugiau: apie Muzikos terapiją

Šokio terapija – atstato jėgas

Nauda: sumažina stresą, padidina pasitikėjimo savimi jausmą, stiprina imuninę sistemą.

Kaip naudoti? Šokio terapija rekomenduojama naudoti prižiūrint specialistui. Galite pamėginti užsirašyti į šokių būrelį arba kinų tradicinės medicinos Tai Chi užsiėmimus. Ši terapija susijusi su fiziniu krūviu, todėl žmonėms, patiriantiems stresą ir emocinę įtampą, ji yra puiki atsipalaidavimo priemonė. Prižiūrimi specialistų, sužinosite, kaip judesiu galima išreikšti mintis ir kaip fiziškai padėti savo organizmui. Tai Chi ir Qigong instruktoriai jums parodys kaip galima švelniai atlikti pratimus susijusius su kvėpavimu ir meditacija. Šokio pratimai gerina pusiausvyrą, raumenų tonusą, lankstumą.

Skaitykite daugiau: Kinų tradicinės medicinos pratimai sergantiems vėžiu (su video)

Juoko terapija – neleis vėžiui sugadinti nuotaikos

juokasPrivalumai: atsikratoma streso, mažina skausmą, gerina širdies ritmą ir kraujotaką. Juokas gali atstoti vaistus nuo skausmo.

Ką daryti, jei šalia nėra specialisto? Jūs galite žiūrėti juokingus filmus arba skaityti humoristinio turinio knygas. Pasakokite linksmas istorijas ir klausykite, kaip jas pasakoja kiti. Žinoma, yra specialūs juoko pratimai, tačiau juos atlikti turi padėti specialistai.

Skaitykite daugiau: Juoko terapija

Išraiškingas rašymas padės Jums atrasti jėgų

Privalumai: ilgalaikiai rašymo pratimai sumažina stresą, pagerina imuninę sistemą, sumažina kraujospūdį, pagerina nuotaiką, sumažina riziką susirgti depresija.

Kaip tai daryti? Manoma, kad pasiekti gerų rezultatų, jums rekėtų rašyti nuo 15 iki 20 min. per dieną, 4-5 dienas per savaitę. Nesirūpinkite dėl stiliaus - rašykite apie savo jausmus. Pirmąją savaitę, jūs galite pajausti, kad patiriate stresą ir užrašydami tai ką jaučiate, tarsi „išleidžiate garą". Tai normali reakcija. Vėliau, jūs pajusite, kad tai ką darote, jums suteikia daugiau jėgų kovoti su liga.

Paramos grupės, konsultacija ar psichoterapija – saugi vieta reikšti emocijas

supportNauda: gerina gyvenimo kokybę, mažina nerimą, švelnina ir gydo depresiją. Psichoterapija gali vykti dviem būdais – individualiai arba kartu su grupe. Grupės gali būti didelės arba mažos. Viskas, apie ką kalbama susitikimo metu, lieka tik tarp jūsų. Ligonių draugijos taip pat – puiki proga išeiti ir pasikalbėti apie jums nerimą keliančius dalykus. Šių draugijų privalumai: jūsų išgyvenimai atitinka visų draugijos narių jausmus, tokiuose susitikimuose galima gauti daug naudingų patarimų.

Paramos grupės


Jums priimtinas laisvalaikio leidimo būdas padės užsimiršti

Privalumai: jūs negalvojate apie ligą.

Kaip tai padaryti? Tikriausiai daugelis iš Jūsų turite mėgiamą veiklą – dirbate sodo darbus, skaitote knygas, turite polinkį rinkti kokius nors daiktus ir atliekate daug veiksmų, kurie jums kelia džiaugsmą, todėl susirgę, nepamirškite jums mielos veiklos. Manoma, kad nesunkus darbas sode su augalais padeda tiek fiziškai, tiek dvasiškai. Buvimas gryname ore ir judėjimas, jums padės greičiau atsigauti. Knygą galite skaityti parke, vėliau susitikti su draugais ir pasivaikščioti.

 

Parengta pagal:

•  Palliative & Supportive Care. Art therapy improves coping resources: A randomized, controlled study among women with breast cancer. Cambridge University Press: June 29, 2006.
•  American Cancer Society. Music Therapy. 03/26/2007.
•  Advances in Psychiatric Treatment. Emotional and physical health benefits of expressive writing. 2005.
•  American Cancer Society. Psychotherapy. 03/26/2007.
•  www.menasbuti.lt

 

©Įveikliga.lt

 

Skaitykite daugiau:

Padėk sau

Gydytojai pataria

 

Rašyti komentarą


Security code  

Komentara  

#2 Kęstas 2010-05-07
Toks nušvitimas dažnai vadinamas kliedesiu... Aš labai atsiprašau už išsireiškimą, tačiau toks fanatizmas yra daug blogiau už ateizmą... Esu tikinti, tačiau nesusireikšminanti nei savęs nei tikėjimo. Svarbu laiku pastebėti ir laiku kreiptis pagalbos, o ne Šventojo rašto.
Quote
#1 Marija 2009-12-15
Mielieji, visi nurodyti būdai yra geri,tačiau sunku atrasti savąjį,kuris būtų priimtiniausias konkrečiu atveju.Noriu pasidalinti savo patirtimi.Pirmiausia ėmiau nuoširdžiai studijuoti Šventąjį raštą.Jame visada atrandu savo situaciją " čia ir dabar", tada labai lengva naudotis visais būdais,nes nušvitimas eina iš aukštybų.Atsiranda visai kitas gyvenimo realybės vertinimas, džiaugsminga viltis, ateina ramybė. Telaimina dievas.
Quote
2018 m. spalio 23 d., Antradienis